Český start-up chce pohnout světem

21.03.2013 20:36

 

Ústecký podnikatel Martin Hausenblas, jeden ze zakladatelů firmy Adler Czech, se chystá z oblasti značkového reklamního textilu expandovat do světa mobilních aplikací.

Ve spolupráci s Jurajem Atlasem (dříve Ness Technologies nebo Capgemini) založil Martin Hausenblas koncem minulého roku firmy Adler Mobility a Adler iTech. Druhá jmenovaná by měla v květnu představit první vlastní aplikaci zaměřenou na oblast dopravy.

Ještě před samotným startem projektu si firma vybudovala velkou komunitu lidí. Ti by mohli v budoucnu ze služeb Adleru profitovat. „Přišli jsme s novým distribučním modelem mobilních aplikací. Uživatelé nejsou placení za to, že předají odkaz či získají fanoušky, ale že ostatní lidé skutečně aplikaci užívají,“ říká Ondřej Krátký, který dosud působil v marketingu a obchodním oddělení Kraft Foods a nyní na tomto projektu spolupracuje.

Česká firma chce prosazovat udržitelnost a to i formou zefektivnění mobility. To jsou témata, kterým se Hausenblas dlouhodobě věnuje. Velký pokrok v této oblasti zaznemanal Google se svými prototypy autonomních vozidel. Na těch pracují i velké automobilky Volvo, Toyota a GM. Čeho přesně se nové aplikace týkají, ale chce Adler odhalit nejprve své komunitě „marketérů“ projektu v průběhu dubna.

Aktuálně tato komunita čítá přes 15 tisíc zaregistrovaných lidí, zhruba polovina z nich je z Česka. Ti jsou v podstatě budoucími marketéry nové služby. A na rozdíl od běžného šíření aplikací se tu skutečně odměňuje až za využití služby. Členství v této komunitě je zdarma, ale prozatím jen na pozvání. Samotné fungování komunity je založeno na principech affiliate a síťového marketingu, které dosud nebyly takto spojeny pro šíření mobilních aplikací

Podobné způsoby šíření se hodí u projektů se silnou vizí, a tou je pro ADLER iTech doslova pohnout světem. Ve videu na svém kanálu YouTube minulý týden Martin Hausenblas upřesňuje, jak bude projekt fungovat. Jeho aplikace budou zdarma, budou zprostředkovávat placené transakce a z toho získá vývojář poplatky. Polovina příjmů pak má jít právě na odměny pro ty, kteří službu úspěšně šíří. „Říkáme tomu „komunitní podnikání,“ dodává Hausenblas. Čím více „fanoušků“ projektu účastníci získají, tím více budou následně z transakcí profitovat. Zároveň firmě mohou umožnit rychlý růst bez nutnosti zakládat pobočky v jiných zemích.

„Naším cílem je přijít co nejrychleji s prvním produktem, uživatelsky jej doladit k dokonalosti a ihned pokračovat s rozvojem služby prostřednictvím dalších aplikací v příbuzných oblastech a směřovat k naplnění dlouhodobé vize“, dodává Ondřej Krátký.